Wiele osób planując otwarcie własnej działalności gospodarczej uważa, że profesjonalizm i trafiona oferta wystarczą dla pozyskania oraz zatrzymania klientów, w licznych przypadkach tak właśnie jest. Nierzadko jednak klient już ponownie nie wraca i wtedy pojawia się pytanie dlaczego, skoro był on zadowolony z kontaktu. Czasami niechęć do skorzystania znowu z proponowanych usług wynika nie z samej naszej oferty, ale też z miejsca, w którym są one świadczone, a konkretnie wpływ ma również wystrój lokalu usługowego.
Biznes biznesowi nierówny, czyli każda branża ma swój własny styl
W niektórych branżach możemy pozwolić sobie na dużą dowolność, dobierając meble czy dodatki zdobnicze, w innych jednak obowiązują pewne kanony. O ile bowiem wnętrze w stylu boho, z egzotycznymi, plecionymi, ratanowymi fotelami czy glinianymi donicami będzie doskonale podkreślało nietuzinkowy charakter biznesu i jego właściciela, ot choćby, gdy będzie on prowadził agencję marketingową czy inny biznes z branży kreatywnej, to w przypadku doradcy finansowego, lekarza lub prawnika takie wyposażenie wnętrza nie bardzo będzie licowało z powagą i rodzajem oferty. Zatem będzie mogło zniechęcić. W sektorach, w których kluczowe jest zaufanie, o wiele lepiej postawić na klasyczne rozwiązania, ot choćby panele drewniane czy naśladujące je płytki gresowe. Również meble, pod postacią stołów, krzeseł czy regałów, lepiej aby były drewniane i nieco masywniejsze, co uwypukli potrzebną powagę i trwałość.
Wygodne krzesło to podstawa komfortowego samopoczucia klienta
Jeżeli już zdecydujemy się na odpowiedni wystrój, to pozostaje nam jeszcze wybór wyposażenia wnętrz i materiałów wykończeniowych. Przykładowo we wszelkiego rodzaju biurach chyba najczęstszym błędem jest zakup zbyt małej liczby krzeseł i foteli. A przecież przyjście do nas osoby starszej w towarzystwie bliskiego i nerwowe poszukiwanie w biurze dodatkowego krzesła z całą pewnością nie zbuduje autorytetu i nie ułatwi uzyskania zadowolenia tychże osób. Podobnie rzecz ma się i w restauracjach, z tym że w barach lub lokalach często sytuacja jest odwrotna, gdyż właściciel próbuje „upchnąć” jak najwięcej osób na ograniczonej powierzchni. Niestety, stłoczony klient raczej nie będzie miał ochoty na ponowne odwiedziny. Dlatego też lepiej jest zapewnić mu nieco więcej przestrzeni przy stole i, co ważne, kupić zarówno krzesła, fotele czy też inne hokery barowe w różnych wersjach, gdyż zbyt niskie lub zbyt wysokie krzesło również nie podniesie satysfakcji gości i nie zachęci do kolejnych odwiedzin!

Przykładowa aranżacja pomieszczenia z wykorzystaniem eleganckich płytek ceramicznych o wyglądzie marmuru, będącego ciekawą opcją w przypadku różnego rodzaju hoteli czy pomieszczeń reprezentacyjnych. Źródło: Modnydom24.pl
Bezpieczny gość to gość bardziej zadowolony
Nie mniej istotne jest także i bezpieczeństwo, choć wiele osób nie zwraca na to uwagi, to będąc przedsiębiorcami ponosimy odpowiedzialność nie tylko za siebie, ale i za klienta. Wyobraźmy sobie chociażby sytuację, w której dochodzi do wypadku, przykładowo poślizgnięcia się w naszym biurze. Nie trzeba nawet myśleć o konsekwencjach które mogą z tego wyniknąć, utrata pieniędzy i wizerunku może być bardzo znacząca. A przecież ryzyko takie można zminimalizować dzięki przewidywaniu pewnych zagrożeń i podjęciu kroków zaradczych. Weźmy wobec tego jako przykład lokal gastronomiczny, który dysponuje otwartym patio lub tarasem na świeżym powietrzu. Bardzo często w takich miejscach podłoga zostaje wykończona eleganckimi płytkami ceramicznymi, bo wygadają one ładnie i przypadną do gustu odwiedzającym, ponadto są wygodne w utrzymaniu czystości. Nie każdy jednak będzie na etapie urządzania lokalu pamiętał, aby sprawdzić, czy kafelki podłogowe są także antypoślizgowe, żeby zminimalizować ryzyko potknięcia czy upadku, co przecież nie jest rzeczą niecodzienną i mało prawdopodobną, a wręcz przeciwnie, może się przytrafić całkiem często np. w porze deszczowej.